شنبه 20 ارديبهشت 1399
ن : pazira

تقویم محتوا

همه کسب و کار های موفق با یک برنامه مشخص به موفقیت رسیده اند. این برنامه میتونه برای بروزرسانی سایت یا شبکه های اجتماعی باشد. این برنامه به شما نشان می دهد که الان در چه جایگاهی قرار دارید و بعد از مدتی در چه جایگاهی قرار خواهید داشت. این یک برنامه ساده نیست و میتواند یک کسب و کار را متحول کند.

 تقویم محتوا چیست؟

این ابزار به شما کمک می کند که محتواهای خود را با برنامه ریزی دقیق و استراتژی پیش ببرید. در واقع مجموعه ای از موضوعاتی است که به شما در بهبود و پیشرفت سایتتان کمک می کند. و به سایت شما یک نظم خاصی میبخشد. البته این تقویم محتوا فقط شامل سایت نیست و می تواند برای شبکه های اجتماعی و ... نیز باشد.

این تقویم دارای موضاعات مختلفی است که در برنامه ریزی دقیق برای تولد محتوای سایت و شبکه های اجتماعی کمک می کند. اگر براساس این تقویم پیش روید شما را در یک رقابت هیجان انگیزی با خود و رقیبانتان قرار می دهد. و براساس تقویم، میزان قدرت و پایبندی شما را اندازه می گیرد. شما نیز می توانید عملکرد تیم تان را امتحان و ارزیابی کنید.

چرا به تقویم محتوا نیاز داریم؟

ساخت و برنامه ریزی تقویم محتوا ساده نیست و باید تاریخ هایی را مشخص کنید و براساس آنها برنامه ریزی کنید. با این کار شما از آینده سایت خود خبر دارید.

بهتر است تقویم را براساس تقویمی که داریم برنامه ریزی کنید. یعنی مناسبت ها را نیز در نظر بگیرم و یک محتوای مناسب برای آن روزها انتشار بدیم. این کار سبب می شود که مخاطب نیز از محتواهای تکراری در مورد یک موضوع خسته نشود. سعی کنید چند موضوعی کنید تقویم محتوای خود را و با برنامه ریزی دقیق انتشار دهید. اینطوری مخاطب نیز می داند که در کدام روز درباره چه موضوعی محتوا منتشر می شود.

و همچنان بهتر است قبل از برنامه ریزی درباره مخاطبانی که دارید نیز تحقیق کنید و براساس نیاز های آن ها برنامه ریزی کنید. در واقع هدف اصلی ما راضی کردن مخاطبان است.

شروع تقویم محتوا 

در شروع کسب و کار برنامه ریزی برای تقویم محتوای شاید کار دشواری به نظر بیاید و خسته کننده نیز باشد. اگر از تجربه ها و ایده های افراد دیگر استفاده کنید و اطلاعاتی نیز در این زمینه داشته باشید آنچنان هم کار دشواری به نظر نمیاید.

اگر کسب و کار کوچکی دارید لازم نیست از ابزار های موجود استفاده کنید. می توانید براساس هدف و فعالیت خود در هر زمینه از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. می توانید بر رور کاغذ یا فایل متنی بنویسید و به نویسنده یا نویسندگان خود بفرستید. اگر تیم بزرگی داشته باشید حتما از ابزار ها استفاده کنید و بدون ابزار کارتان دشوارتر خواهد شد.

بعد از انتخاب روزها و موضوعات محتوا، حال استفاده از کلمات کلیدی در محتوا نیز مهم است. زیرا این کلمات باعث می شود که شما در گوگل در کلمه کلیدی انتخابی رتبه بهتری بگیرید.

تقویم محتوا برای همه کسانی که کسب و کارشان در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های مهمی دارند لازم است. برای مدیر یک وبسایت، مدیر شبکه های اجتماعی و ... لازم است. تقویم محتوا قدرت این را دارد که به شما در افزایش عملکرد و رسیدن به موفقیت در حوزه خود کمک کند. 

 


:: برچسب‌ها: تولید محتوا,


چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
ن : pazira

محتوای ویدیویی

همانطور که اطلاع دارید امروزه محتوای ویدیویی طرفداران بسیاری نسبت به محتواهای دیگری دارد. و این روند از سال 2017 شروع شده است. محیتوای ویدیویی را بیشتر در شبکه های اجتماعی می توانید ببینید.

با محتوای ویدیویی نمی توانیم به همه موضاعات پیرامون بپردازیم. پس تنها بعضی از مسائل اختصاصی را می توانیم وارد این بحث کنیم.بهتر است شروع کنید به تحقیق درباره مقاله هایی که بیشترین بازدید را داشته اند. و از بین آنها اختصاصی ها را انتخاب کنید. اگر تازه کار هستید و می خواهید اولین کارتان را شروع کنید بهتر است از گوگل یا یوتیوب استفاده کنید. یعنی با سرچ در آنها می توانید پربازدیدترین ویدیو ها را ببینید. و بر اساس آنها موضوع ویدیوی خود را انتخاب کنید.

نوشته هایی که برای ویدیوی خود آماده می کنید خیلی متفاوت تر از نوشته هایی است که برای مقاله می نویسید. یعنی هم در تعداد کلمات و هم در لحن صحبت کردن باید متفاوت باشد. طوری باشد که مخاطب را خسته نکند.

10ثانیه اول هر ویدیو مهم ترین بخش ویدیو محسوب می شود. اگر شما بتوانید در این چند ثانیه مخاطب را به دیدن بقیه ویدیو هدایت کنید مخاطب تا آخر تماشا می کند به شرطی که اطلاعات مورد نیاز و به درد بخور در اختیار او قرار دهید. ماندن بیشتر مخاطب در سایت باعث افزایش رتبه سایت نیز می شود و تاثیر خوبی درسئو دارد.

همانطور که انتظار می رود انواع محتوای ویدیویی داریم که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

ویدیوهای زنده : امروزه بیشتر کسب و کار های به شبکه های اجتماعی روی آورده اند. و این کار باعث شده که فعالیت آنها در اینستاگرام و یوتیوب و فیس بوک و ... بیشتر باشه و بیشتر در اینطور ویدیوها به آموزش جزئی می پردازند.

وبینار : وبینار نیز همانند قسمت قبلی به صورت زنده برگذار می شود. اما تفاوتی که دارد این است که در وبینار افراد مشخصی می توانند ویدیو را تماشا کنند. و وبینار شبکه اجتماعی حساب نمی شود و در بستر وب بیشتر کلاس های آموزشی برگذار می کنند.

ویدیوهای آموزشی : شما در هر زمینه ای که فعالیت می کنید می توانید با فراهم کردن امکانات و تولید ویدیوهای آموزشی به صورت دیجیتا یا پستی به کسب و کار خود رونق بخشید. بیشتر افراد جامعه نیز به حوزه آموزش الکترونیکی روی آورده اند. و آینده خوبی در این کار می توانید داشته باشید.

ویدیوهای موشن گرافیک : موشن گرافیک نیز یکی از راه های جدید بازاریابی ویدیویی محسوب می شود. و انواع مختلفی دارد. هزینه تولید موشن گرافیک نیز نسبت به بقیه کمتر است. در موشن گرافیک از جلوه های بصری حرفه ای استفاده کنید. به دلیل جالب و جذاب بودن ویدیو تاثیر گذاری بیشتری در مخاطب نیز دارد. و بیشتر در برند سازی استفاده میشود.

این چند نمونه از انواع محتوای ویدیویی است که بررسی کردیم. محتوای ویدیویی یک از محبوب ترین محتواها به شمار می رود. و اینکه شما می توانید نسبت به موضوع محتوای خود  ویدیوی خود را انتخاب کنید.

 



:: برچسب‌ها: محتوای ویدیویی,


چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
ن : pazira

محتوای سبز

محتوای همیشه سبز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که کلمه محتوای سبز را شنیده اید ولی معنی و مفهوم آن را نمی دانید. افرادی مثل شما زیاد هستند که بی خبر از این محتوا ها هستند. شاید شما نتوانید محتوای سبز و محتوای عادی را تشخیص بدهید و این باعث می شود که شما اطلاعات نادرستی را در مورد چیزی دریافت کنید. هدف ما انتشار اطلاعاتی است که مخاطب به آن نیاز دارد و با مطالعه آن مشکل خود را رفع می کند.

برای اینکه شما نیز جزو افرادی باشید که محتوای سبز را تشخیص می دهند ، پیشنهاد می کنیم که مقاله ای که برای شما تولید کردیم را مطالعه کنید تا خود شما نیز بتوانید محتوای سبز تولید کنید.

 

محتوای همیشه چیست؟

محتوای همیشه سبز همانطور که اشاره کردیم تاریخ انقضا ندارند و همیشه ترند هستند. این گونه محتواها باید کامل باشند یعنی اطلاعات آن کامل باشد و آپدیت آن سخت باشد.

محتوای همیشه سبز در هر زمانی مخاطب خاص خود را دارد و شاید برای تمامی افراد ، در سن مشخصی نیاز باشد و دنبال آن باشند و در نظر بیگیرید که
محتوای سبز باعث بهبود رتبه تان در گوگل نیز می شود و به ندرت از نتایج گوگل حذف می شود.

با هم چند نمونه  را بررسی کنیم.

به دلیل شیوع بیماری کرونا ( کوئید 19 ) قیمت تمامی ارز های دیجیتال کاهش پیدا کرد.
مشخصات گوشی آیفون 5S.
زندگی نامه شمس الدین محمد حافظ ( خواجه حافظ شیرازی )

جمله اول همانطور می بینید به زمان حال بستگی دارد و بعد از شکست بیماری ، این متن هیچ ارزشی ندارد. و قیمت ارز های دیجیتال هر روز بروز می شود.

جمله دوم ، در مدت زمان کمی محتوای سبز بوده و بعد از گذشت سالیان ارزش خود را از دست می دهد و جایگاه خود را به گوشی های دیگر می دهد و این روند همیشه تکرار می شود.

جمله سوم نیز سالیان سال ارزش دارد و همیشه مخاطبانی را دارد که در جستجوی آن هستند و به نظر من هیچ وقت نمی توان اینگونه افراد بزرگ را فراموش کرد.



:: برچسب‌ها: محتوای همیشه سبز,


سه شنبه 26 فروردين 1399
ن : pazira

چگونه با محتوا مخاطب جذب کنیم؟؟؟

سلام دوستای خوبم

امروز می خوام در مورد محتواهایی که می تونیم با اون ها مخاطب جذب کنیم البته باید شعار مناسب نیز هم داشته باشیم تا برای مخاطب جذاب به نظر برسد.حالا بریم ببینیم کلا چند نوع محتوا داریم.

 

1.محتوای متنی : محتوای متنی به محتواهایی می گویند که فقط در آن از کلمات استفاده کرده اند و هیچ گونه تصویر یا ویدیویی در محتوا وجود ندارد. بیشتر مقاله هایی که سایت ها امروزه تولید می کنند محتوای متنی است. اگر فقط بخواهید محتوای متنی تولید کنید ممکن است که نتوانید مخاطب های زیادی را جذب کنید. البته مخاطب های هدف.

شما می تونید در مقاله های خود از ویدیوهایی استفاده کنید که خودتان درست کرده اید نه این که کپی کرده باشید. فکر کنم تا اینجا یاد گرفته اید که گوگل برای محتواهای کپی ارزش نمی دهد.

 

 

2.محتوای تصویری : امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، در شبکه های اجتماعی یا تلویزیون دیده اید که بعضی از افراد برای تبلیغات و جذب مخاطب فقط از عکس استفاده می کنند. به اینگونه محتواها ، محتوای تصویری می گویند یعنی مخاطب فقط با دیدن جذب می شود. البته این کار راحتی نیست و به سادگی نمی توان مخاطب جذب کرد .

برای جذب شما باید یک شعار تبلیغاتی جذابی انتخاب کنید که مخاطب با یک بار دیدن عکس یا نوشته جذب کسب و کار شما شود.

 



:: برچسب‌ها: تولید محتوا,


دو شنبه 25 فروردين 1399
ن : pazira

چرا امروزه محتوا جایگاه بالایی دارد؟!؟

سلام خدمت دوستان عزیز

فکر کنم بعضی از شما ها هم شنیدن که میگن محتوا پادشاه است . اما چی باعث شده که اینطوری فکر کنیم وانقدر به محتوا ارزش بدیم؟

حالا بریم که در مورد اهمیت محتوا یکم حرف بزنیم.

امروزه دیگر محتوا ارزش خیلی والایی پیدا کرده زیرا با محتوای عالی شما می تونید با مخاطب خود به راحتی حرف بزنید و اعتماد مخاطبرا جلب کنید . اما اعتماد سازی هم به این راحتی که فکر می کنید با یک محتوا درست می شود نیست. 

مثلا شما اگر بخوایین چیزی بخرین یا از چیزی استفاده کنید مطمئنا اول محتوایی که درباره محصول یا خدمات نوشتن رو مطالعه می کنین و اگر راضی شوید از محصول استفاده می کنید . 

اعتماد سازی بین مخاطب و کسب و کارها فقط به صورت محتوایی امکان پذیر است یعنی شما اگر جنس خوبی داشته باشید ولی توضیحی نداشته باشید مطمئنا کسی به شما اعتماد نمی کند. پس بهتره قدرت محتوا را دست کم نگیریم.

 

 

اهمیت تولید محتوا فقط در اعتماد سازی بین مخاطب نیست بلکه به شما در برند شدن نیز کمک می کند. با انتشار محتوا های ارزشمند و کامل برند خود را در بین کسب و کاری که دارید معروف تر بکنید و اگر توجه کنید برای برند شدن نیز اول باید اعتماد مخاطبی که دارید را داشته باشید. 

اگر محتوا های شما ارزشمند باشد و بتواند نیاز مخاطب را رفع کند گوگل نیز از محتوای شما خوشش می آید و ممکن است در نتایج اولیه خود نمایش دهد. یعنی شما می توانید فقط با انتشار محتوا ی اختصاصی به صفحه اول گوگل نیز بیایید. در ضمن یادتون نره که محتوا هایی که می نویسید باید برای مخاطب نوشته شده باشد نه گوگل. اگر گوگل احساس کند که محتوای شما بی ارزش و کپی شده از سایت های دیگر است اصلا به شما ارزش نمی دهد و سایت شما را به زودی از نتایج خود حذف می کند یا می تونیم یکم تخصصی تر بگیم که گوگل شمارو تو کلمه یا جمله ای پنالتی می کند.



:: برچسب‌ها: تولید محتوا, محتوا,


پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : pazira

محتوا چگونه فروش را بالاتر می برد؟؟؟

سلام دوستان عزیزم 

شما هم مثل بقیه دوست دارید که تو کسب و کار خودتون موفق باشید و فروشتون افزایش داشته باشه. آیا همه کسایی که کسب و کار دارن میتونن این کارو بکنن؟

به نظر من تنها راه حلی که می تونین اینکارو بکنین تولید محتوای اختصاصی هستش حالا این محتوا میتونه تو تلگرام یا اینستا باشه یا توجایی مثل سایت و همین وبلاگا.

فکر کنید شما میخواید یک محصولی بفروشید . بدون توضیحات درباره محصول مخاطب چجوری به شما اعتماد کنه و از شما خرید کنه؟ من که خودم اعتماد نمی کنم :)

فروش بالاتر با داشتن محتوای خوب

شما با تولید محتوا، به مشتریانتون کمک میکنین که درباره محصول یا درباره خدماتی که دارین آشناییتی پیدا کنن. هر چقدر بتونین اطلاعات دقیق تری درباره محصولتون، در اختیار مخاطباتون قرار بدین، مخاطبا هم به شما اعتماد میکنن و این اعتماد سازی باعث افزایش فروش محصلتون میشه.

امروزه هم که خدارو شکر همه به اینترنت دسترسی دارند و وقتی یک مشکلی براشون پیش میاد یا میخان خرید کنن خیلی زود تو گوگل سرچ می کنن. و درباره اون مطالعه می کنند.

 



:: برچسب‌ها: محتوا و فروش محصولات,


صفحه قبل 1 صفحه بعد