محتوای سبز

چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399
ن : pazira

محتوای سبز

محتوای همیشه سبز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که کلمه محتوای سبز را شنیده اید ولی معنی و مفهوم آن را نمی دانید. افرادی مثل شما زیاد هستند که بی خبر از این محتوا ها هستند. شاید شما نتوانید محتوای سبز و محتوای عادی را تشخیص بدهید و این باعث می شود که شما اطلاعات نادرستی را در مورد چیزی دریافت کنید. هدف ما انتشار اطلاعاتی است که مخاطب به آن نیاز دارد و با مطالعه آن مشکل خود را رفع می کند.

برای اینکه شما نیز جزو افرادی باشید که محتوای سبز را تشخیص می دهند ، پیشنهاد می کنیم که مقاله ای که برای شما تولید کردیم را مطالعه کنید تا خود شما نیز بتوانید محتوای سبز تولید کنید.

محتوای همیشه چیست؟

محتوای همیشه سبز همانطور که اشاره کردیم تاریخ انقضا ندارند و همیشه ترند هستند. این گونه محتواها باید کامل باشند یعنی اطلاعات آن کامل باشد و آپدیت آن سخت باشد.

محتوای همیشه سبز در هر زمانی مخاطب خاص خود را دارد و شاید برای تمامی افراد ، در سن مشخصی نیاز باشد و دنبال آن باشند و در نظر بیگیرید که
محتوای سبز باعث بهبود رتبه تان در گوگل نیز می شود و به ندرت از نتایج گوگل حذف می شود.

با هم چند نمونه  را بررسی کنیم.

به دلیل شیوع بیماری کرونا ( کوئید 19 ) قیمت تمامی ارز های دیجیتال کاهش پیدا کرد.
مشخصات گوشی آیفون 5S.
زندگی نامه شمس الدین محمد حافظ ( خواجه حافظ شیرازی )

جمله اول همانطور می بینید به زمان حال بستگی دارد و بعد از شکست بیماری ، این متن هیچ ارزشی ندارد. و قیمت ارز های دیجیتال هر روز بروز می شود.

جمله دوم ، در مدت زمان کمی محتوای سبز بوده و بعد از گذشت سالیان ارزش خود را از دست می دهد و جایگاه خود را به گوشی های دیگر می دهد و این روند همیشه تکرار می شود.

جمله سوم نیز سالیان سال ارزش دارد و همیشه مخاطبانی را دارد که در جستجوی آن هستند و به نظر من هیچ وقت نمی توان اینگونه افراد بزرگ را فراموش کرد.

همانطور که می بینید جمله اول خبری است و شاید تا الان تاریخ انقضای آن تمام شده است. اگر دقت کنید جمله دوم محتوای سبز می تواند باشد اما از نوع کمرنگ آن یعنی هم  محتوای سبز کم رنگ و هم محتوای سبز پر رنگ داریم. این گونه مقالات در یک برهه زمانی مخاطب دارند و بعد از گذشت مثلا 5 سال دیگر مخاطبان خود را از دست می دهند و جمله آخر نیز ، محتوای سبز پر رنگ محسوب می شود زیرا مخاطبان خود را دارد و هیچ وقت تاریخ انقضا ندارد و همیشه نیز مخاطبانی در جستجوی آن در گوگل هستند و مخاطبانی از تمامی رده سنی دارد شاید یکی دانش آموز باشد یا معلم یا ...

evergreen-content

هدف از تولید محتوای همیشه سبز چیست؟

زمانی که شما یک محتوای همیشه سبز داشته باشید و در نتایج اولیه گوگل باشید رتبه شما همچنان بهبود می یابد چون این گونه محتوا ها همیشه مخاطب خود را  دارند. به عنوان مثال ما در سایت پارماتیک مقاله هاست چیست را به عنوان یک محتوای سبز انتشار داده ایم. محتوای سبز به دلیل مخاطب فراوانی که دارد باعث می شود ترافیک سایت افزایش داشته باشد و این خودش نیز نکته مثبی برای افزایش فروش محصول یا خدمات است. اینگونه محتواها باعث می شود که شما ارتباط خود را با مخاطب حفظ کنید.

پس نباید به همین راحتی بیخیال محتوای سبز باشیم و تلاش کنیم که همیشه محتوایی که انتشار می دهیم سبز باشد. محتوای سبز با محتوای عادی تفاوت چندانی ندارد و می توان خیلی راحت محتوای سبز تولید کرد و فراموش نکنید که ، هدف ما رضایت مشتری است ن رضایت گوگل ، البته باید برای گوگل نیز باید بهینه سازی کنید.

چگونه یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

اولین کار انتخاب موضوع محتوایی است که می خواهیم بنویسیم و بهتر است از موضوعات سبز استفاده کنیم یعنی یک موضوع خاصی که می دانیم تاریخ انقضا ندارد.

انتخاب کلمات کلیدی که مربوط به موضوع باشد سخت است. برای راحتی در انتخاب از کلمات کلیدی چند کلمه ای استفاده است. مخاطب هدف خود را بررسی کنید که مفهوم چیزی که می نویسید برای مخاطب گنگ نباشدو در هر مقطعی که باشد بتواند به راحتی مفهوم مقاله را بفهمد.

مقاله ای که انتشار می دهید باید بهینه سازی شده باشد تا گوگل شما را در صفحه اول و یا خط اول نشان دهد. برای این کار از عناوین جذابی که شامل کلمات کلیدتان هست و از عکس های اختصاصی و جالب استفاده کنید. همانطوری که می دانید زیادی چیزی نیز خوب نیست پس به اندازه کافی از کلمات کلیدی استفاده کنید تا مخاطب نیز از تکرار آن خسته نشود.

محتوای سبز باید در شکل و قیافه های مختلف در دسترس مخاطبان باشد. شما می توانید با انتشار آن در شبکه های اجتماعی یا تبدیل آن به یک فایل PDF و یا انتشار در وبلاگ شخصی خودتون در دسترس مخاطبان قرار دهید. و این را نیز در نظر بیگیرید که مخاطبان شما تقریبا افراد مبتدی هستند و  شاید بهتر است از لحن مناسبی استفاده کنید تا مطالب گنگ به نظر نرسد.

تشخیص محتوای سبز از محتوای عادی

برای درک بیشتر و تشخیص محتوای سبز از محتوای عادی یا غیر سبز بهتر است بدانید که کدام موضاعات شامل محتوای عادی هستند و کدام موضاعات شامل محتوای سبز هستند.

محتوای عادی (غیر سبز)

مقالات خبری : محتواهای خبری فقط یک روز تاریخ انقضا دارند و روز بعد دیگر هیچ ارزشی ندارد و خبر های جدید جای آن را میگیرد و این چرخه ادامه دارد.
مقالات آماری : محتواهای آماری ممکن است یکی چند ساعت ارزش داشته باشد و یکی چند ماه و این بستگی به نوع آماری که هست دارد.
مقالات ترند شده : محتواهایی که ترند های روز را بررسی می کند مانند مدل موی دونالد ترامپ که در بازه زمانی ترند بود و یا محصولی که مختص فصل خاصی است.

 

محتوای همیشه سبز ( evergreen content )

مقالات راهنمایی ها : محتواهایی که به آموزش کار کردن با محصولی می پردازد. مانند آموزش کار کردن با گوشی آیفون 11pro یا وسایل خانگی.
مقالات تاریخی : محتواهایی که شاید از یک رده سنی دیگر برای بعضی افراد مهم نباشد ولی همیشه کسانی هستند که در این باره جستجو و مطالعه می کنند. و هیچ گونه تغییر نیز نمی توان داشت زیرا تاریخ یک بار اتفاق افتاده است.
ویدیو های آموزشی : محتوای این ویدیوها نیز هیچ وقت ارزش خود را از دست نمی دهند. زیرا همین ویدیو ها باعث پیشرفت خیلی از افراد می شود و شاید شما نیز به ویدیو های آموزشی جدیدی نیاز داشته باشید.

نکته مهم : محتواهای سبز خود را پشت محتواهای عادی پنهان نکنید و در دید مخاطبان خود قرار بدهید و همانطور که شما به آن ها کمک می کنید آن ها نیز با افزایش ترافیک سایت به شما در رتبه گوگل کمک خواهند کرد.

اگر شما بتوانید محتوای سبز و محتوای عادی را از یکدیگر تشخی بدهید دیگر به راحتی می توانید انواع محتوا را در زمینه های مختف تولید کنید. گوگل نیز می خواهد محتوای جدید را در صفحه اول خود نشان بدهد تا نیاز مخاطبان خودش را رفع کند.

 

ایده هایی برای تولید محتوای سبز


بهترین روش ها پیشرفت : بهترین روش هایی که باعث شده کسب و کارتان پیشرفت کند را به اشترک بگذارید و این اشترک گذاری برای شما و کسب و کارتان احترام و ارزش بالایی دارد.
خطاهای شناخته شده : در مورد مشکلی که برایتان پیش آمده و توانستید آن را به خوبی مدیریت کنید. راه حل آن را به اشتراک بگذارید تا کسانی که با این مشکل مواجه شده اند نیز بتوانند مشکل خود را رفع کنند.
تاریخچه ی کسب وکار شما : از مرحله شروع کسب و کارتان تا به امروز را به اشتراک بگذارید تا کاربرانی که دنبال کننده شما هستند از تاریخچه کسب و کارتان اطاع داشته باشد. یا کسانی که تازه با شما آشنا شده اند بتوانند اطلاعاتی درباره شما به دست بیاورند.
بررسی تخصصی محصولات و خدمات : اگر کسب و کار شما محصول یا خدماتی دارد بهتر است جزئیات محصول یا خدمات خود را منتشر کنید. چون بعضی از افراد اطلاعات کاملی در مورد بعضی محصولات و خدماتتان ندارد.
معرفی افراد موفق : لیستی از افرادی که به نظر شما در کسب و کارشان موفق هستند را تهیه کنید تا دیگران نیز بتوانند از روش های آنان بهره ببرند تا در کسب  و کارشان موفق شوند.
لیست مکان های توریستی یا تاریخی : این لیست شاید برای کسب و کارتان سودی نداشته باشد اما کاربرانی نیز هستند که در حین سفر دوست دارند مکان های دیدنی شهر مقصد را بشناسند.
معرفی بهترین و پرفروشترین محصول : محصولاتی که فروش زیادی دارند را به کاربران خود معرفی کنید.
لیست « آیا می دانستید … » : یکی از جذاب ترین عنوان هایی که می توانید استفاده کنید « آیا می دانستید … » است. همین حمله کوتاه بسیاری از کاربران را جذب می کند. از حمله های جالب علمی و جملاتی نیز در حوزه کاریتان را بنویسید شاید بعضی از کاربران از آن اطلاع نداشته باشد.
پاسخ دهی به سوالات پر تکرار : با ابزار های سئو می توانید کلماتی را جستجوی زیادی دارند و پاسخی نیز برای آن ها نیست پیدا کنید. پاسخ دهی با این سوالات پر تکرار مشکل کاربر را رفع می کند و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایتتان می شود.
0 تا 100 یک موضوع : در مورد یکی از محصولات یا خدمات ، 0 تا 100 آن را بنویسید شاید نوشتن همچین چیزی سخت باشد اما باعث می شود در حوزه کاری خودتان بیشتر شناخته شوید.
خلاصه نویسی : امروزه افراد کمی وجود دارند که کتاب یا مقاله های طولانی مطالعه می کنند و بیشتر افراد دنبال یک راه حل ساده هستند و شما با مطالعه و خلاصه نویسی می توانید کاربران خود را راضی نگه دارید.
راهنمایی کاربر در خرید : بعضی از کاربران در خرید یک محصول دو به شک هستند یا اطلاعات کاملی درباره آن ندارند. این راهنمایی ها می تواند به کاربر در تصمیم گیری نیز کمک کند.
کارهایی که باید انجام بدهید : لیستی از کارهایی که تمام افراد باید انجام دهند تا پیشرفت کنند را جمع آوری کنید. افراد زیادی دنبال یک راهنمایی ساده هستند تا بتوانند کسب و کار خود را شروع کنند.
تبلیغات فصلی : بعضی از محصولات مختص یک فصل هستند و بیشتر در همان فصل کاربر دنبال آن هست.تبلیغات شما باعث افزایش فروش و رفع نیاز کاربر می شود.
جمع آوری و انتشار عکس یا ویدیو از پشت صحنه کسب و کارتان : از کارهایی که در محل کار خود انجام می دهید یک ویدیوی پشت صحنه ، برای مخاطبان خود انتشار دهید شاید کارهایی که انجام می دهید برایشان جالب باشد و از حرکت و کار شما الگو برداری کنند.
انتشار نظر سنجی : در مورد مقاله یا کسب و کار خود یک نظر سنجی درست کنید و نظرات افرادی که در آن شرکت کرده اند را به صورت ناشناس در سایت خود انتشار دهید.

و می توانید با استفاده از کلمات " چرا ، چی ،چه زمانی ، چطور ، کجا و چه کسی " در عنوان های خود ، یک عنوان جذاب و عالی داشته باشید.

منبع : محتوای همیشه سبز پارماتیک


نظرات شما عزیزان:

طراحی لوگو
ساعت18:16---30 ارديبهشت 1399

طراحی لوگو
ساعت18:16---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت18:16---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت18:16---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت18:15---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت18:15---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت18:15---30 ارديبهشت 1399
طراحی لوگو

طراحی لوگو
ساعت17:52---30 ارديبهشت 1399

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: محتوای همیشه سبز,